Interès:
Comarca:
Gironès
Descripció:

El Pla dels Socs és un espai habilitat per a l'oci i esbarjo situat en la trama urbana de Salt. És un bon lloc per gaudir d'un passeig al mateix temps que els interessats per les aus en poden observar diferents espècies. L'Illa del Ter que es forma en aquest indret és una zona de nidificació d'aquestes aus. Gràcies a la vegetació típica de ribera, com el salze (Salix spp.), pollancre (Populus spp.), plataner (Platanus x hispanica), àlber (Populus alba), les aus troben el seu refugi per reproduir-se.

Observacions:
A més de les aus, també hi ha vegetació interessant i característica de ribera. Tot i així, al tractar-se d'un espai altament antropitzat sobretot destaca per la presència d'aus.

Accés:
Seguint la Ruta del Ter, tot just després de creuar per sota l'autopista, trencar a mà esquerra i seguir el camí paral·lel al riu fins que el punt d'interès ens queda a mà dreta.

Elements d'interès:
HÀBITAT: Salzedes de salix alba, principalment de terra baixa. Pradells i prats secs mediterranis amb Brachypodium retussum. AUS: Pardal roquer (Petronia petronia), oreneta (Hirundo rustica), xarxet (Anas crecca), blauet (Alcedo atthis), arpella (Circus aeruginosus), pinsà borroner (Pyrrhula pyrrhula), durbec (Coccothraustes coccothraustes), polla d'aigua (Gallinula chloropus), fotja (Fulica atra), ànec coll-verd (Anas platyrhynchos). AMFIBIS: gripau d'esperons (Pelobates cultripes).

Protecció:
HÀBITATS D'INTERÈS COMUNITARI: 92A0 Alberedes, salzedes i altres boscos de ribera, 3260 Rius de terra baixa i de la muntanya mitjana amb vegetació submersa o parcialment flotant (Ranunculion fluitantis i Callitricho-Batrachion). XARXA NATURA 2000: Riberes del Baix Ter (ZEC), catalogat com espai d'aigües continentals. PEIN: Riberes del Baix Ter.